Solar Impulse 2 arrives at Seville after Crossing the Atlantic
The Solar Impulse project intends to achieve the first circumnavigation of the Earth by a piloted fixed-wing aircraft using only solar power and was initiated by Bertrand Piccard in November 2003 after undertaking a feasibility study in partnership with the École Polytechnique Fédérale de Lausanne. Co-founder André Borschberg directed the construction of each aircraft and oversees the preparation of the flight missions.
The first Solar Impulse aircraft, Solar Impulse 1, registered as HB-SIA, was primarily designed as a demonstration aircraft. It has a non-pressurized cockpit with its first flight in 2009. Construction of the second aircraft, known as Solar Impulse 2 and carrying the Swiss registration HB-SIB, started in 2011, and after some delays Solar Impulse 2's first flight occurred at Payerne Air Base on 2 June 2014.
General characteristics
Crew: 1
Length: 22.4 m (73.5 ft)
Wingspan: 71.9 m (236 ft)
Height: 6.37 m (20.9 ft)
Wing area: 17,248 photovoltaic cells cover the top of the wings, fuselage and tailplane for a total area of 269.5 m2 (rated at 66 kW peak)
Loaded weight: 2,300 kg (5,100 lb)
Powerplant: 4 × electric motors powered from solar cells and 4 x 41 kWh lithium-ion batteries (633 kg), providing 13 kW[30], electric motors (17.4 HP) each
Propeller diameter: 4 m (13.1 ft)
Take-off speed: 20 kn (36 km/h) (22.4 mph)
Performance:
Maximum speed: 77 kn (140 km/h) 87 mph
Cruise speed: 49 kn (90 km/h) (33 kn (60 km/h) at night to save power)
Service ceiling: 8,500 m (27,900 ft) with a maximum altitude of 12,000 metres (39,000 ft)
Flights so far:
Flight 1: Abu Dhabi to Muscat
Flight 2: Muscat to Ahmedabad
Flight 3: Ahmedabad to Varanasi
Flight 4: Varanasi to Mandalay
Flight 5: Mandalay to Chongqing
Flight 6: Chongqing to Nanjing
Flight 7: Nanjing to Nagoya
Flight 8: Nagoya to Hawaii
Flight 9: Hawaii to San Francisco
Flight 10: San Francisco to Phoenix
Flight 11: Phoenix to Tulsa
Flight 12: Tulsa to Dayton
Flight 13: Dayton to Lehigh Valley
Flight 14: Lehigh Valley to New York
Flight 15: New York to Seville
This was flight number 15 starting in New York on the 20 of June at 06:30 local time and finishing in Seville on June 23 at 07:38 local time after completing the crossing of the Atlantic Ocean, this is more than an aviation first, just like Charles Lindbergh, Bertrand Piccard flew across the Atlantic Ocean, however it was done without a single drop of fuel. This is not a first for aviation, but definitely a first for clean technology. A flight which encountered oil tankers, islands, whales, icebergs, and of course the abundance of water. The airplane was greeted by acrobatics of the Spanish Patrulla Águila and two Eurofighters.
What’s next? So far 90 % of the trip is covered in the next few days the plane will head for either Egypt or Greece, to finally in another three flights or so be landing in the summer heat of Abu Dhabi, completing the circumnavigation of the world, by spreading the #futureisclean message!
Sources: Wikipedia, Solar Impulse
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Solar Impulse 2 llega a Sevilla tras cruzar el Atlántico
El proyecto Solar Impulse 2 trata de realizar la primera circunnavegación de la tierra con un avión de un ala fija y usando tan solo la energía solar como combustible y que fue una iniciativa de Bertrand Piccard en noviembre de 2003 tras realizar los estudios pertinentes en cuanto a las posibilidades de éxito en conjunto con la École Polytechnique Fédérale de Lausanne. El co-fundador del proyecto André Borschberg dirigió la construcción de la aeronave, así como de las preparaciones de los vuelos de la misión.
El primer avión de impulso solar, el Solar Impulse 1, registrado como HB-SIA, se diseñó primordialmente como un avión de demostración. Este no tenía una cabinza presurizada siendo su primer vuelo en 2009. La construcción de la segunda aeronave se la conocería como el Solar Impulse 2 con registro suizo HB-SIB, comenzado en 2011, y que después de algunos retrasos llevaría su primer vuelo en la base aérea de Payerne el 2 de junio de 2014.
Características generales:
Tripulación: 1 persona
Largo: 22.4 m (73.5 ft)
Envergadura: 71.9 m (236 ft)
Altura: 6.37 m (20.9 ft)
Superficie alar: 17.248 células fotovoltaicas que cubren la parte superior de las alas, el fuselaje y la cola, con un área total de 269,5 m2 (con una potencia pico de 66 kW).
Peso: 2,300 kg (5,100 lb)
Propulsión: 4 motores eléctricos alimentados mediante células solares y 4 baterías de ión-litio de 41 kWh (633 kg de peso), que proporcionan 13 kW a cada motor (17.4 HP)
Diámetro de las hélices: 4 m (13.1 pies)
Velocidad de despegue: 20 nudos (36 km/h)
Otros datos:
Velocidad máxima: 77 nudos (140 km/h)
Velocidad de crucero: 49 nudos (90 km/h) (33 nudos -60 km/h- por la noche para ahorrar potencia)
Altitud máxima: 8.500 m (27.900 pies) con una altitud máxima de 12.000 metros (39.000 pies)
Vuelos hasta la fecha:
Vuelo 1: Abu Dubái a Muscat
Vuelo 2: Muscat a Ahmedabad
Vuelo 3: Ahmedabad a Varanasi
Vuelo 4: Varanasi a Mandalay
Vuelo 5: Mandalay a Chongqing
Vuelo 6: Chongqing a Nanjing
Vuelo 7: Nanjing a Nagoya
Vuelo 8: Nagoya a Hawái
Vuelo 9: Hawái a San Francisco
Vuelo 10: San Francisco a Phoenix
Vuelo 11: Phoenix a Tulsa
Vuelo 12: Tulsa a Dayton
Vuelo 13: Dayton a Lehigh Valley
Vuelo 14: Lehigh Valley a New York
Vuelo 15: Nueva York a Sevilla
Este fue el vuleo numero15 comenzando en Nueva York el 20 de junio a las 06:30 hora local y culminando en Sevilla el 23 de junio a las 07:38 hora local tras completar la travesía del océano atlántico, esto es algo más que una primicia para la Aero aviación, así como hiciera Charles Lindbergh, Bertrand Piccard atravesó el océano atlántico, sin embargo, esto fue realizado sin derramar una gota de combustible. No habrá sido una primicia de la aviación, pero si una primicia de la energía limpia. Un vuelo que encontraría petroleros, islas, ballenas, icebergs y por supuesto gran abundancia de agua. El avión fue recibido por las acrobacias españolas de la patrulla Águila y por dos Eurofighters.
¿Qué es lo siguiente? De momento se ha completado el 90 % del viaje y en los próximos días el avión se dirigirá o a Grecia o a Egipto, para finalmente tras otros tres vuelos o así aterrizar en el calor del verano de Abu Dhabi, completando la circunnavegación del mundo, llevando el mensaje de #futureisclean “el futuro es limpio”.
Fuentes: Wikipedia, Solar Impulse