Breaking News
recent

Latest size measurements of Pluto and Charon


Yesterday on a very interesting conference of NASA to the press the size of Pluto and Charon were confirmed they now stand at 2370 km in diameter for Pluto 18.5% that of Earth's and for Charon a diameter of 1208 km. Pluto is slightly bigger than previously thought of but it also implies to be lighter in density.

Alan Stern said that his generation saw Apollo and made people go into technological careers later the 80s created internet and other creative inventions as a consequence of the spirit of that event, it represented advancement for society so he hopes for this mission to do the same for young people and hopefully more advances will come in the future.

Also it was spoken about the accuracy of the mission and details of the Pluto flyby of today, putting New Horizons on its target was the same as making a golfer hit a hole in one on a plastic cup from New York to Los Angeles, they have a window for the probe of about 96 x 145 kilometres for the mission to be a success and they are right on the middle, incredible.

         -----------------------------------------------------------------------------------------------------

Últimas mediciones del tamaño de Plutón y Caronte

Ayer en una muy interesante rueda de prensa de la NASA se confirmó el tamaño de Plutón y Ayer en una muy interesante rueda de prensa de la NASA se confirmó el tamaño de Plutón y Caronte y que ahora está en 2370 km en diámetro para Pluto lo que es un 18,5% del de la tierra y para Caronte un diámetro de 1208 km. Pluto es ligeramente mayor de lo que se pensaba lo que también implica que es más ligero en densidad.

Alan Stern dijo que su generación creció viendo el Apollo lo que hizo que la gente se inclinase a seguir careras tecnológicas lo que después en los 80s hizo que se crease la internet y otros inventos creativos como consecuencia del espíritu de aquel evento, lo que represento un avance para la sociedad así que espera que esta misión contribuya de igual manera en las nuevas generaciones y de más avances en el futuro.

También se habló de la precisión de la misión y detalles del acercamiento a Plutón de hoy, poner al New Horizons en posición es lo mismo que un golfista acierto en una vaso de plástico desde Nueva York a Los Ángeles, tienen una ventana de cerca de 96 x 145 kilómetros para que la misión sea u nexito y están justo en el centro, increíble.  



Pluto now stand at 2370 km in diameter 
Target mission window
NASA Conference
Flyby simulation




Con la tecnología de Blogger.